Чотириденний робочий тиждень: нова норма?
41 компанія в Британії бере участь в експериментальному проєкті 4-денного робочого тижня. Підприємства пройшли вже половину шляху та повідомили про покращення продуктивності й підвищення задоволеності співробітників. Компанії готові продовжити цю практику й після експерименту.
У пілотній програмі бере участь понад 3000 осіб по всій країні, що працюють у різних галузях. Включаючи фінансові та юридичні послуги, готельний бізнес, науку, благодійність, виробництво та програмне забезпечення.
88 % компаній, які взяли участь в опитуванні, проведеному організатором випробувань — 4 Day Week Global, заявили, що це відмінна практика. 86 % повідомили, що хочуть зберегти такий формат роботи після завершення випробування.
Приклад Trio Media
Маркетингове агентство Trio Media — одна з компаній, що взяли участь в опитуванні.
У розмові з журналом HR генеральний директор Клер Деніелс поділилася:
«Показники бізнесу з погляду доходів та прибутковості збільшилися. А наша продуктивність залишилася на колишньому рівні».
За словами Деніелса, ключем до успіху Trio Media стала оптимізація певних процесів.
«Ми витратили багато часу на впровадження систем та процедур, які б дозволили нам бути більш ефективними. А також на пошуки того, як найкраще використати наш час. Наприклад, скоротити тривалість нарад».
Результати показали, що команда стала набагато щасливішою, спокійнішою, а послуги, які ми виконуємо для наших клієнтів, залишаються на тому ж рівні.
Близько половини (46 %) респондентів заявили, що їхня продуктивність залишилася приблизно на тому ж рівні після введення чотириденного робочого тижня.
Третина (34 %) сказали, що ситуація трохи покращилася, а 15 % — що значно покращало.
Ризик переробок?
Незважаючи на обнадійливі результати, керівник відділу кадрів Джемма Дейл вважає, що організаціям треба виявляти обережність.
«Ми знаємо, що гнучкі форми роботи часто призводять до переробок. Співробітники можуть відчути, що їм потрібно «відплатити» своїй організації за отримані привілеї, і це може спричинити збільшення робочого часу. Вони також можуть працювати довше і старанніше через страх, що їх позбавлять цієї гнучкості».
За її словами, підприємствам слід зосередитися на добробуті співробітників, коли вони пробують нові стилі роботи. Й остерігатися непередбачених наслідків, таких, як вплив скорочення соціальних аспектів роботи.
Складнощі переходу
Шестимісячний експеримент у Великій Британії розпочався в червні.
Спочатку виявилося непросто організувати логістику для скороченого робочого тижня, як повідомила частина компаній.
За шкалою від одного до п’яти, де п’ять — «надзвичайно легко», а одна — «надзвичайно складна», більшість (49 %) компаній зупинилися на проміжному етапі, оцінили перехід на чотириденний тиждень на чотири.
Ще 29 % оцінили перехід на п’ять балів, а 20 % обрали три.
Джо О’Коннор, генеральний директор 4 Day Week Global, упевнений, що більш короткий робочий тиждень стане «новою нормою».
«Популярність чотириденного робочого тижня зростає в геометричній прогресії. І ми справді віримо, що це лише питання часу, коли вона стане новою нормою. Це не тільки добре для бізнесу, а й чинить величезний позитивний вплив на благополуччя співробітників та суспільства загалом. Ми з нетерпінням чекаємо на результати перших учасників, повний звіт будуть уже цього року».