Де шукати кандидатів рекрутеру: топ-10 способів
Пошук співробітників може бути настільки ж складним процесом для рекрутерів, наскільки складним іноді буває пошук роботи для кандидатів. Хаскі публікує гостьову статтю Олега Оскоми, автора блогу Як Заробити, в якій він розповідає де шукати кандидатів рекрутеру.
Нижче ви знайдете 10 кращих способів для досягнення цієї мети.
1. LinkedIn
У наш час LinkedIn стає все дедалі більш популярним в Україні місцем пошуку кандидатів у сферах IT, маркетинг, діджитал. Цей майданчик є професійною соціальною мережею, де рекрутери, засновники компаній і наймані працівники діляться власними досягненнями у роботі. Згідно з сайтом Forbes, 95% рекрутерів зі всього світу використовують LinkedIn.
Чому LinkedIn підходить для пошуку кандидатів? Бо тут є всі необхідні інструменти для рекрутингу та величезна база резюме. Якщо ваша компанія працює у таких сферах діяльності, як IT, діджитал або маркетинг, вам обов’язково варто спробувати цей спосіб.
2. Сайти для пошуку роботи
Цікавий факт: за даними сайту Dou.ua, у 2023 році 32% кандидатів у сфері IT знайшли роботу за допомогою сайту Djinni.co.
Звідси робимо висновок, що сайти для пошуку роботи досі є бодай не найкращим місцем, де шукати кандидатів рекрутеру у будь-яких сферах. Вони мають величезну базу резюме та всі можливості для швидкого закриття вакансій. Найбільш популярними майданчиками в Україні є Work.ua і Robota.ua, а для пошуку IT-фахівців використовуйте Dou.ua, Djinni.co, HappyMonday.ua або інші.
3. Соціальні мережі та месенджери
Досить ефективним місцем пошуку кандидатів є соціальні мережі та месенджери на кшталт Facebook та Telegram. Ви можете публікувати вакансії у Фейсбуці на корпоративній сторінці компанії або у спеціалізованих групах відповідно до вашої ніші. Щодо Телеграму, є чимало каналів з вакансіями, які за певну плату або безплатно публікують вакансії рекрутерів.
А оскільки цими соціальними мережами й месенджерами користуються чимало людей в Україні, в тому числі й ті, що знаходяться у пошуку роботи, є шанс отримати певну кількість відгуків на вакансію.
4. Реферальна програма
Пропозиція «приведи друга — отримай бонус» є досить поширеною серед компаній IT-сектору. Це свого роду реферальна програма: компанії готові платити бонуси за успішні рекомендації. Тобто у разі найму особи, яку порекомендують співробітники компанії або навіть сторонні люди, їм надають певну грошову винагороду. Цей метод є дієвим та багато хто рекомендує рекрутерам дійсно цінних фахівців.
5. Рекомендації колег
Іноді щоб знайти підхожого кандидата, достатньо запитати в інших знайомих рекрутерів. Можливо, хтось вже спілкувався з непоганим кандидатом на релевантну позицію, але вирішив надіслати пропозицію працевлаштування його більш успішному конкуренту. Так чи інакше, більш досвідчені колеги завжди допоможуть порадою або спитають у своїх знайомих чи мають вони кандидатів під вашу позицію.
Як варіант, можна спробувати зхантити людину з вашого попереднього місця роботи, якщо вона відповідає критеріям, необхідним для закриття наявної вакансії. Як-то кажуть, «на війні всі методі гарні».
6. Фриланс-сайти
Пошук кандидатів на фриланс-сайтах не досить популярний серед рекрутерів, але цей спосіб не варто відхиляти. На таких майданчиках, як Freelancehunt або Upwork завжди є можливість знайти людину, яка погодиться співпрацювати з компанією поза штатом. Але іноді з фриланс-сайтів вдається забрати досить талановитих людей для співпраці на повний робочий день у компанії. Тому рекрутери цілком можуть розміщувати вакансії на таких майданчиках.
7. Внутрішні резерви компанії
Деякі вакансії у компаніях можна пробувати закривати завдяки внутрішнім кадровим резервам. Майже у кожній компанії є люди, які краще за інших проявляють себе на певній посаді й мають амбіції для подальшого кар’єрного зросту. Не виключено, що вони погодяться зайняти більш відповідальну посаду в рамках своєї компанії. А рекрутер отримає людину, яка вже добре знає внутрішню кухню й не потребує часу на адаптацію.
8. Офіційний сайт компанії
Ще одним із досить ефективних місць, де шукати кандидатів рекрутеру, є офіційний сайт компанії. Окрема сторінка з відкритими позиціями — це мастхев, якщо ви хочете отримувати резюме від людей, які зацікавлені отримати роботу саме у вашій компанії, а не будь-де, куди візьмуть.
Регулярно оновлюйте сторінку «Вакансії» або «Кар’єра», обов’язково розміщуйте тут актуальні вакансії та першочергово розглядайте резюме кандидатів, які надсилають свої резюме у цей спосіб.
9. Локальні сайти з об’явами
Якщо говорити про пошук кандидатів на робітничі професії, досить непоганим місцем для вашої вакансії можуть стати локальні сайти з об’явами. Такі сайти є майже у кожному районному та обласному центрі, а тому їх можна сміливо використовувати для рекрутингу. Зазвичай їх відвідуваність не досить велика, проте розглядайте їх як додатковий спосіб пошуку персоналу.
10. Друковані ЗМІ
Неймовірно, але факт. Для пошуку кандидатів на робітничі вакансії, особливо у невеликих містах або селах України, досі досить доцільно публікувати вакансії у друкованих ЗМІ. Виявіть найбільш популярні газети вашого міста, або за наявності бюджету намагайтесь охопити усі локальні друковані видання, і це повинно принести свої плоди у вигляді дзвінків зацікавлених кандидатів.
Робимо підсумки
Отже, ви тепер знаєте, де шукати кандидатів рекрутеру, а тому саме час обрати спосіб, який підходить точно під ваші потреби. Також не забувайте збирати базу резюме кандидатів, з якими ви спілкувались, але так і не запропонували роботу. У разі потреби ви зможете швидко переглянути їх та зв’язатись з найбільш підхожими з них.
Стаття дуже детально описує різні методи пошуку ідеальних кандидатів, що є актуальною проблемою для багатьох рекрутерів. З власного досвіду можу підтвердити, що традиційні способи часто не дають швидкого результату, особливо в умовах високої конкуренції на ринку праці. Дуже важливо використовувати новітні технології та інструменти, які можуть суттєво спростити цей процес. Наприклад, я знайшов корисним цей ресурс https://budni.robota.ua/recruiting/yak-helper-dopomagaye-planuvati-spivbesidi-z-kandidatami , який допомагає планувати співбесіди з кандидатами та оптимізувати управління рекрутингом.