Як керувати торговим персоналом. 6 порад для HR
Управління співробітниками у роздрібній торгівлі є складним завданням. Незважаючи на технологічні досягнення, які були впроваджені для підтримки роботи магазинів, цей сектор залишається дуже трудомістким.
Роздрібна торгівля – це висококонкурентна галузь. І обслуговування клієнтів є основним фактором, що визначає, чи зможе мережа магазинів вижити у конкурентній боротьбі.
Досягнення високого рівня обслуговування клієнтів можливе лише тоді, коли працівники навчені відповідним навичкам та мотивовані на надання зразкового обслуговування.
Крім питання навчання співробітників перед HR стоїть ще низка інших проблем. Такі як висока плинність кадрів, невелика заробітна плата в порівнянні з іншими галузями та планування неповного робочого дня, щоб підлаштувати графіки працівників.
З огляду на все це підібрали 6 порад для HR, як якісно працювати з торговим персоналом.
1. Відвідуйте магазини, щоб зрозуміти їхні потреби у персоналі.
Ключовими гравцями роздрібної торгівлі є рядові співробітники. Це люди, які знаходяться у безпосередньому контакті з клієнтами. Вони є публічною особою компанії та повинні поводитися відповідно до бажаного корпоративного іміджу.
Знайдіть час, щоб відвідати магазини та виставкові зали. Зустріться з завідувачами магазинів та вислухайте їхні кадрові проблеми, поспостерігайте за роботою персоналу зсередини. Тому що, якщо ви цього не зробите, ви зрештою будете бігати на місці і робити те саме.
2. Розробте стратегії найму, програми розвитку та утримання талантів.
Визначте цілі вашого відділу та розробте відповідні стратегії, які спрямовуватимуть процес найму, адаптації, навчання та звільнення.
Обов’язково навчіть інших керувати процесом за вашої відсутності, якщо ви виявитеся недоступними. Налагодьте систему так, щоб ви могли зайнятися іншими справами або піти у відпустку, і при цьому відділ не “вибухнув” у вашу відсутність. Навчіть менеджерів, щоб ви могли ефективно делегувати.
3. Розробте програму заохочення для працівників.
Утримання працівників є великою проблемою у роздрібному секторі. Тут характерна висока плинність кадрів, при цьому більш кваліфіковані працівники йдуть найчастіше. Оскільки вони знаходять вакансії з вищою заробітною платою, кращими пільгами та стабільнішим графіком роботи.
Частиною вашої роботи є виявлення цих працівників та надання їм стимулів для того, щоб вони залишилися. Якщо ви не можете дати більш високу заробітну плату, вам варто запропонувати співробітникам деякі бонуси. Такі як перехресне навчання для отримання вищої посади, гнучкий графік або вибір зручнішого магазину, ближче до дому чи школи.
4. Заохочуйте зворотний зв’язок від менеджерів магазинів та їхньої команди.
Менеджери вашого магазину та команда можуть бути багатим джерелом інформації про те, що працює, а що ні, та що спонукає покупців повертатися знову і знову.
Підтримуйте політику відчинених дверей, щоб переконатися, що зворотний зв’язок не відфільтровується через страх розмови з керівництвом. Але не заохочуйте плітки та маневри бек-офісу, які підтримують фаворитизм.
5. Наполягайте на перехресному навчанні всіх працівників.
Коли ви проводите перехресне навчання команди, ви гарантуєте, що хтось зможе взяти на себе ключову функцію, якщо основна особа, призначена на цю роботу, стане недоступною. І не потрібно буде у паніці шукати термінову заміну.
Перехресне навчання та зміна посад також є мірою безпеки у роздрібних магазинах, тому що ніхто не зможе надто довго займати одну позицію та покривати будь-які правопорушення.
6. Важливість делегування
Через всі перераховані проблеми та необхідність швидкого реагування на зміни у продажах та маркетингових ініціативах, HR має бути організованим, зосередженим і не втрачати безліч завдань з уваги. Якщо є можливість якісно делегувати частину обов’язків, краще використати цей варіант. Наприклад, використовувати аутсорсинг, де професіонали подбають про частину обов’язків.
Компанія Хаскі допоможе вам у підборі та управлінні кваліфікованим торговим персоналом, адже відповідальність за наших співробітників ми беремо на себе.