Нестабільність, як нова норма для сучасних ланцюгів постачання

Сьогодні до нас у блог завітала Ксенія Юдіна, бізнес – консультант, практик, експерт у сфері Supply Chain Management та Project Management. Обговорили з нею, чи варто чекати стабільності найближчим часом і яка стратегія дій є найбільш виграшною.

Думаю, що вже багато з нас звикли до «нової норми життя» — постійної нестабільності. Якщо розглядати ситуацію у світі з боку supply chain, то навіть найгеніальнішій керівник ланцюга постачання або логістики не зможе передбачити абсолютно кожен фактор, який може вплинути на досить складну, часто глобальну систему ланцюгів постачання. Тож, щоб успішно керувати сучасними ланцюгами постачання треба і методи використовувати сучасні. Про сучасні технології в логістиці написано вже доволі багато, тому зараз не про них.

Зараз про прийняття тієї самої нестабільності як нової норми. Так, прийняття того, що реальність сьогодні виглядає так: з війною, інфляцією, дефіцитом людей, транспорту, пального, сировини і багато чого іншого. Але все це не  є обмеженням, а скоріш поштовхом, який змушує нас рухатися в вперед.

Нещодавно компанія Bain&Company випустила статтю (посилання на неї залишу у коментарях до цього посту), у якій визначили, мабуть, головну істину 2022 року: ті чи інші збої у світових ланцюгах постачання є новою глобальною реальністю. А ті компанії, які найкраще впораються з викликами сьогодення, матимуть явну конкурентну перевагу протягом наступного десятиліття.

Наприклад, добре всім відома Ford Motor Company, не чекає на стабільність і не відкладає свої амбітні плани та продовжує виробництво автомобілів зі звичайними двигунами одночасно з інвестиціями у новий підрозділ з виготовлення електродвигунів. Ford прийняли нову реальність та найближчі чотири роки планують збільшувати виробництво електромобілів на 30%. І таких прикладів буде все більше. Тож, марно чекати стабільності, треба хапати нову реальність за хвіст.

А зараз розберемося, що робити спеціалістам сфери supply chain, коли перший крок вже зроблено і прийняли нову реальність за даність? Тут величезну перевагу нам дарує сучасний світ, і конкретно максимальна доступність інформації.

Так, якомога більший аналіз та використання інформації, яка допоможе будувати нові стратегії, корегувати плани, працювати з ризиками, дізнаватися інформацію про постачальників, конкурентів та клієнтів, і загалом адаптуватися до «нової норми», стане початком успіху.

Вже зараз світові лідери supply chain будують власні зовнішні екосистеми постачання, які дозволяють компаніям створювати свої ринки та стійкий попит за допомогою збору даних та технологічних інновацій.

Таким чином збої та ризики у постійно дезорганізованому світі стають поштовхом для отримання конкурентної переваги. Тому що поки хтось чекає стабільності, той, хто навчився вчасно аналізувати отримані ринкові та логістичні дані вже обернув ситуацію на свою користь. Сьогодні існують технології, за допомогою яких можна переходити від планів до дій, повністю використовуючи наявні дані та штучний інтелект для прийняття важливих рішень. А також є технологічні продукти, орієнтовані на клієнта, які можуть створити конкуренту перевагу, навіть гігантам світу supply chain.

Про мене більше на сайті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Add XACKI to home screen