Безпілотний транспорт – майбутнє доставок?
Чому Amazon, Walmart і навіть Domino’s роблять ставку на дронів?
Логістичні компанії у всьому світі тестують варіант доставки дронами, щоб вирішити проблему «останньої милі». Amazon, Alphabet та ряд інших організацій побачили в них майбутнє електронної комерції та готові інвестувати в їхній потенціал.
Перша доставка дронами – піца від Domino’s
Це стало можливо в листопаді 2016 року, коли Domino’s разом зі своїм партнером з доставки Flirtey доставили замовлення до дверей клієнта в Новій Зеландії. Пілот керував дроном за допомогою GPS-навігації та точно доставив піцу на поріг замовника.
Проте, доставка піци дронами – це одне, але коли найбільша у світі компанія Amazon починає тестувати використання безпілотників для виконання замовлень, – це зовсім інша історія.
Amazon планує доставляти замовлення клієнтів протягом 30 хвилин за допомогою своєї програми доставки Prime Air
У ній використовуються автономні дрони, керовані системами GPS. Оскільки доставка «останньої милі» є найдорожчою і трудомісткою частиною процесу, дрони можуть надати Amazon перевагу над іншими логістичними компаніями..
Наступними, хто ввів у свою доставку дронів, стала компанія Alphabet (сюди входять Google, Calico, Nest та ін.).
Alphabet’s Wing – це служба доставки дронами у партнерстві з FedEx та Walgreens.
Дрони Wing доставляють посилки вагою до півтора кг прямо до будинку клієнтів. Використовуючи можливості Wing з підвищення швидкості і скорочення витрат, Alphabet також може похвалитися збереженням довкілля, так як дрони використовують виключно електроенергію.
У 2019 році Walmart (мережа супермаркетів у США) подала більше патентів на дрони, ніж Amazon. Дрони мають досить невеликий радіус дії (близько 10 км.). Це дозволяє Walmart стати лідерами в індустрії доставки дронами, використовуючи свої великі мережі магазинів.
Отже, доставка дронами готова до зльоту?
Ринок доставки дронами націлений на вирішення проблем, пов’язаних з доставкою на так званій «останній милі», крім того, у зв’язку з пандемією останніх років, безконтактна доставка стає необхідністю, а питання використання більш екологічних рішень актуальне завжди. Безумовно, про масову заміну звичних способів доставки говорити рано, але перші кроки вже зроблені.