Як залучати персонал з мінімальним бюджетом на заробітну плату?
Сьогодні раді вітати у рубриці «Експерти» Марію Лукаш, HR компанії Хаскі. Марія поділилася з нами, на що вплине економія бюджету, як у непростих умовах продовжувати найм співробітників та утримати найкращих.
Війна продовжує щодня впливати на наше життя. Всі без виключення компанії, які працюють у сфері логістики зіштовхнулися з великими труднощами, у кожного вони свої та нікого не оминула проблема прийняття складних рішень – іноді навіть таких, як зменшення заробітних плат.
Деякі компанії одразу скоротили зарплати, інші звільнили суттєву кількість штату, щоб втриматись на плаву, інші півроку робили вигляд, що все ок і здались лише потім, прийнявши свої складні рішення. Це дуже помітно по тому, як ринок поповнюється кандидатами, а саме по відгуках на вакансії. Наприклад зараз дуже багато резюме кандидатів з ДТЕК, зі зрозумілих причин.
Скорочення прибутків компаній та економічна ситуація в країні зараз нерідко наводить керівництво та власників компаній на рішення – скоротити фонд заробітних плат. Ми з вами розглянемо, як залучати нових кандидатів, котрі ще не мають лояльності до компанії на мінімальну мотивацію.
Але перед тим хочу вас застерегти до чого можуть призвести такі рішення, бо попереджений – означає озброєний, а в наш час це дуже важливо.
До яких ризиків може призвести зменшення заробітної плати:
- Плинність кадрів.
- Зниження ефективності працівників.
- Зниження залученості працівників.
- Труднощі з залученням та утриманням нових кваліфікованих кадрів.
В результаті, такі ризики можуть призвести до того що, в залежності від оргструктури і того як все було налагоджено, компанія буде швидко або повільно розвалюватись. Тому радимо приймати більш структуровані рішення, залучати інвестиції і навіть скорочувати кадри, іноді краще одразу відрізати, ніж робити це по сантиметру.
Але якщо все-таки скорочення заробітної плати необхідне та єдине рішення – ось пункти які допомагають залучити персонал на мінімальну мотивацію:
1. Перше на що варто звернути увагу – це ваш бренд роботодавця.
Звісно якщо він є. Якщо немає – ви вже багато чого втратили і раджу терміново його відбудовувати. Це важливий та ефективний інструмент у створенні привабливої вакансії, а також при утриманні співробітників. Головне, щоб це була не тільки маркетингова обгортка, а і відображення внутрішніх цінностей компанії. Щодо кандидатів, то майже всіх у цей час цікавить стабільність: акцентуйте увагу на тому, скільки ви на ринку, які труднощі вже подолали і які перспективи маєте у період війни.
2. Організоване навчання та адаптація.
Коли ви маєте такий крутий інструмент, як якісно структуроване стажування – ви маєте змогу залучити молодих і талановитих кандидатів з мінімальним досвідом та розвинути їх у крутих спеціалістів. Тут у виграші будуть абсолютно всі, бо юні кандидати отримуватимуть бажаний досвід, а ви вмотивованих співробітників.
3. Реальні перспективи кар’єрного зростання.
Це одна з величезних переваг за рахунок якої є шанс залучати амбітних кандидатів з досвідом, бо далеко не для всіх важливі тільки гроші, а справжня перспектива стати керівником відділу, наприклад – може стати крутою мотивацією обрати саме вашу компанію.
4. Зниження вимог відбору.
Переглянувши вашу заявку по вакансії, прибрати звідти всі можливі пункти, які не вплинуть на якість роботи, та розширити пошук, звернувши увагу на тих кандидатів, які раніше не відповідали вашим вимогам. Також є варіант розглянути кандидатуру студентів, але це добре вийде лише за умови, що ви пропонуєте навчання з пункту 2.
5. Можливість впливу на дохід.
Якщо ви зменшуєте мотивацію, є варіант збільшити саме відсоткову частину за допомогою якої співробітники зможуть впливати на свій прибуток та отримувати гроші саме за конкретні дії та зусилля, або не отримувати якщо результату немає.
6. Продаж вакансії.
Цей пункт зона відповідальності вашого HR-відділу. Те як вони піднесуть вашу компанію, її корпоративну культуру, конкурентні переваги. Багато що залежить від опису вакансії, на скільки текст у ній «продає» та вміння HR на співбесіді закохати кандидата у вакансію та компанію. І також в період адаптації зацікавити та замотивувати.
Перед вами лайфхаки нашої компанії, за допомогою яких ми залучаємо персонал від початку війни на дуже різну мотивацію. Бажаємо вам, щоб процес найму персоналу приносив тільки задоволення та круті плоди, а незабаром Перемога, після якої наші заробітні плати лише зростатимуть!