Як підготувати ваш ланцюг постачання до майбутнього. Приклади Nike, AspenTech та UPS
Ланцюги постачання й далі борються з безперервним впливом пандемії COVID-19, економічною кризою і війною в Україні.
McKinsey виділяє три способи, як компанії можуть підготуватися до майбутнього:
- підвищувати стійкість
- проявляти гнучкість
- прагнути до екологічного, соціального та корпоративного управління (ESG)
Підвищення стійкості ланцюга постачання за рахунок управління ризиками
Avetta повідомляє, що 85 % компаній щорічно стикаються хоча б з одним непередбаченим втручанням у свій ланцюг постачання. І ретельне управління ризиками захистить вас від повного краху перед такими подіями.
На заході Procurement & Supply Chain LIVE Девід Шеперд, глобальний керівник відділу стратегічних партнерів та управління ризиками у LSEG, поділився:
«Це не вперше, коли ми стикаємося зі збоями, і далеко не востаннє. Планування в разі непередбачених обставин стало необхідним компонентом бізнес-стратегії. І ті, хто найшвидше реагують на форс-мажори, набувають конкурентну перевагу».
Виробник та продавець спортивного одягу Nike є яскравим прикладом того, як управління ризиками може допомогти компанії.
Коли вибухнула пандемія COVID-19, Nike швидко відреагував, застосувавши технологію радіочастотної ідентифікації (RFID) для відстеження товарів на всьому ланцюгу постачання. Компанія також використовувала аналіз даних про попит, щоби запобігти надлишку запасів у міру того, як продаж переносився з офлайн в онлайн, тим самим знижуючи збитки від закриття магазинів.
У результаті продажу Nike у Китаї впали лише на 5 %. Незначна цифра порівнюючи зі значно більшим зниженням продажів інших брендів одягу.
Використання технологій для підвищення гнучкості ланцюга постачання
У той час як стійкість полягає в здатності вижити перед несподіваними проблемами, гнучкість залежить від того, наскільки швидко компанії адаптуються до змін.
У світі, де вимоги споживачів постійно змінюються, важливо, щоби бренди могли відповідати потребам клієнтів. Це включає зміну ланцюга постачання, де це необхідно. Наприклад, перехід на переважно онлайн-платформу.
Том Бартман з McKinsey зазначив, що автоматизація стала одним зі способів реагування на нестачу робочої сили та вузькі місця в міжнародному ланцюжку поставок.
«Керівники, з якими я спілкувався, зосередили свої зусилля на аналізі ризиків за допомогою технологій. Сьогодні автоматизація потрібна як спосіб зниження ризиків, а не тільки для покращення фінансових показників»
Технології автоматизації можуть підвищити ефективність виробництва та логістики. Деякі компанії, такі як AspenTech, вже почали використовувати штучний інтелект (ІІ) та машинне навчання (МО) для аналізу прогнозованих даних про попит.
Більш широке впровадження цієї технології в ланцюг постачання дасть змогу підвищити швидкість та ефективність автономного планування.
Прагнення до ESG
Коли справа доходить до екологічних, соціальних та управлінських зобов’язань (ESG), важливо враховувати ці принципи в ланцюгу постачання. Незважаючи на хаос під час пандемії COVID-19, понад дві третини керівників компаній заявили, що ESG залишається в пріоритеті.
В останні роки споживачі все частіше приділяють увагу, чи дбає компанія про довкілля, чи використовує зелену енергію, як утилізує надлишки товару тощо.
Компанії, які розуміють, що треба уникати репутаційних та фінансових ризиків, приділяють пильну увагу своїм цілям ESG. Управління ланцюгами постачання займає центральне місце в цій глобальній ініціативі, чи це скорочення упаковки та викидів чи підтримка економіки замкнутого циклу та вторинного перероблення.
UPS є гарним прикладом ланцюга постачання, орієнтованого на ESG. Однією з основних цілей компанії є досягнення вуглецевої нейтральності до 2050 року. Вона планує зробити це через переход на альтернативні технології. Такі як інфраструктура на базі штучного інтелекту та електромобілі та покращення зв’язку на всьому ланцюгу постачання.
Невизначеність сьогодення та майбутнього означає, що в компаній немає іншого вибору, окрім як стати стійкішими, гнучкішими й екологічно чистішими.