Тренди логістики у 2024 році
Світ логістики постійно змінюється. Останні чотири роки показали, що глобальний ланцюг постачання вразливий до порушень і інновацій. Ми бачили, як багато тенденцій здійснилося. Тепер ми хочемо поділитися шістьма ключовими тенденціями, які, ймовірно, вплинуть на логістику у 2024 році та в наступний період.
1. Цифровізація логістики
Хоча про цифровізацію говорять давно, та наступного року вона стане реальністю для багатьох. Суть у тому, що пандемія Covid і перехід на віддалену роботу змусили логістику використовувати цифрові технології. Великі гравці, такі як Maersk, MSC, Hapag-Lloyd та інші, перейшли на цифрові технології. Але трапилося щось дивовижне: транспортні компанії також перейшли на цифрові технології і у багатьох випадках впровадили власні програмні системи та інструменти для своїх клієнтів.
Штучний інтелект (ШІ) і технологія блокчейну можуть сприяти подальшій цифровізації та автоматизації світу судноплавства. Очікується, що розробки в цих галузях поліпшать відстеження поставок в режимі реального часу та прозорість ланцюга постачання, спираючись на програмне забезпечення, яке вже використовується в галузі.
Ще одним значним кроком у бік цифровізації є впровадження безпаперової доставки. Багато хто йде цим шляхом, оскільки цифрові платформи відіграють все більшу роль у доставці.
2. Економічні перешкоди
Після важкого економічного періоду епохи пандемії та економічних турбулентностей кожен бізнесмен сподівається, що тяжкі економічні часи залишилися позаду. Є багато аспектів економіки, в яких можна відчувати себе впевнено: зростання заробітної плати, заходи щодо зменшення розриву в доходах, полегшення регулювання.
Однак залишається ще багато проблем. Інфляція ще не настільки низька, щоб вантажники могли збільшити свій дохід і прибуток без збільшення витрат. У третьому кварталі 2023 року ціни на пальне різко зросли. Оскільки Саудівська Аравія та інші країни ОПЕК+ зменшили світовий видобуток нафти, ймовірно, у 2024 році станеться ще більша волатильність.
3. Стійкий розвиток логістики
Стійкий розвиток і більш екологічні методи ведення бізнесу обговорюються вже багато років. Але оскільки часті стихійні лиха стають нормою на тлі змінюючогося клімату, галузь судноплавства та логістики почала активізуватися та робити сміливі кроки. Глобальні регулятори судноплавства ввели правила, такі як правило Міжнародної морської організації «IMO 2020», що вимагає чистіше пальне та модернізовані скуббери викидів, встановлені на старих суднах. До 2024 року, будуть оголошені ще більш сміливі дії.
Дефіцит води, такий як низький рівень води, спостерігався в цьому році в Панамському каналі, та чрезмірна засуха на заході Сполучених Штатів, залишаться надовго. Порти по всьому світу були змушені періодично призупиняти роботу через кліматичні явища.
За останні кілька років приватний сектор активізувався ініціативами з просування судноплавства з нульовим викидом вуглецю до 2050 року (а в деяких випадках і раніше). Лідери судноплавства, такі як Maersk, взяли на себе ініціативу, і нові судна будуються з урахуванням електроенергії та альтернативних джерел пального. Однак пройде деякий час, перш ніж логістика стане повністю зеленою.
4. Доставка останньої милі
За останні кілька років екосистема доставки «останньої милі» швидко змінилася, і до 2024 року великі роздрібні компанії зроблять кроки, щоб брати на себе багато аспектів своїх операцій з доставки «останньої милі». За останні кілька років Walmart, Target і Home Depot розширили свої варіанти доставки останньої милі, вирішивши взяти на себе деякі операції від існуючих перевізників, щоб надавати такі послуги, як швидка доставка. Багато роздрібних компаній також обрали доставку в той самий день.
Завдяки впровадженню правил і нагляду, автономні рішення для доставки, такі як безпілотні вантажівки, можуть увійти в реальне використання вже в 2024 році. Доставка «останньої милі» залишається складною частиною логістики, особливо після проблем із ланцюгом постачання в 2021 і 2022 роках. Великі компанії розглядають можливості партнерства з новими виконавцями замовлень та навіть взяти на себе доставку «останньої милі». Ця тенденція повинна продовжуватися.
5. Стійкість ланцюга постачання
Пандемія Covid виявила вразливості у глобальних ланцюгах постачання. У відповідь компанії переосмислюють свої стратегії ланцюга постачання, щоб підвищити стійкість і впроваджувати управління ризиками. Це включає диверсифікацію постачальників, зміну джерел постачання товарів, а для деяких компаній – просто наявність плану. Аналітика стає ще важливішою і буде відігравати велику роль у виявленні потенційних ризиків та пов’язаних з ними заходів реагування.
6. Кібербезпека логістики
Світ переходить до цифрових технологій, кібербезпека стає більш важливою, ніж будь-коли. У 2024 році дуже ймовірно, що судноплавна галузь загалом, а також пов’язані з нею партнери, вкладатимуть значні кошти у кібербезпеку. Сполучені Штати вже інвестували у кібербезпеку урядових операцій, а приватний сектор почав робити це в великих масштабах. Тепер прийшов час для судноплавства зробити те саме, оскільки конфіденційні дані переходять у хмару, а відправники розуміють, що кібер кризи зросли з геометричною прогресією.
Ймовірно, галузь буде вкладати значні кошти у кібербезпеку для захисту конфіденційних даних, захисту вантажів від крадіжки та запобігання кібератакам, що загрожують операційній діяльності. Багатофакторна аутентифікація продовжить ставати нормою в судноплавстві та логістиці, так само, як і в інших галузях.
2024 рік стане роком глибоких інвестицій та уваги до майбутнього в галузі цифровізації, сталого розвитку, доставки останньої милі, стійкості ланцюга постачання та кібербезпеки. У той самий час глобальна економіка поставить нові виклики перед судноплавною та логістичною галуззю.