У лісі народилася ялиночка. А як її доставити? Питання логістики новорічних ялинок
Індустрія різдвяних ялинок стикається із серйозними проблемами в галузі логістики, постачання та дуже вимогливої публіки. Дерева зростають від 3 до 10 років перед тим, як їх забирають на продаж. Потім, коли сезон закінчується, постачальникам доводиться мати справу з надлишками та застарілими продуктами.
Отже, розглянемо товар:
- • Скоропсований з терміном служби 60–90 днів.
- • Річний попит триває лише близько місяця
- • Одностороння логістика з віддалених пунктів видачі
- • Необхідне спеціальне обладнання для вантажних автомобілів
- • Жодних зворотних рейсів
- • Нестача водіїв по всій країні
- • Складні міські перевезення
- • Погодні та дорожні умови.
Виявляється, у людей, які займаються постачанням ялинок, чимало проблем.
За даними Національної асоціації ялинок та Міністерства сільського господарства США, у 2021 році ферми з вирощування дерев продали приблизно 25–30 мільйонів ялинок за середньою ціною 70 доларів за кожну, що принесло загальний дохід у розмірі 2–3 мільярди доларів.
Приблизно 26 % цих дерев продаються великим роздрібним мережам, таким як Wal-Mart або The Home Depot, і доставляються до розподільчих центрів. Інші продаються некомерційним організаціям чи іншим роздрібним торговцям. У промисловості різдвяних ялинок зайнято понад 100 000 чоловік, що змушує задуматися, чим вони займаються в решту пори року.
Зв’язок з економікою
Ферми ялинок розташовані в багатьох штатах, але більшість надходить із Північної Кароліни, Пенсільванії та Середнього Заходу.
Проблема ускладнюється тим, що посадка дерев для збирання врожаю повинна проводитися за 3–10 років. А оскільки попит на дерева та їх закупівлі тісно пов’язані з економікою, виробники мають прогнозувати майбутній попит та вгадувати, скільки саджанців треба посадити на багато років наперед. Це схоже на прогнозування того, що робитиме фондовий ринок у 2030 році. Через різкі коливання попиту на споживчі товари під час пандемії та загальної тенденції до купівлі штучних дерев фермерам стає ще важче приймати рішення про посадку.
Точне прогнозування святкового попиту різдвяні ялинки має вирішальне значення задоволення цього попиту. Прогнозуючи замало, буде масовий дефіцит. Прогнозування надто великої кількості залишить непродані запаси зрубаних дерев наступного дня після Різдва.
Надлишкові запаси доводиться вивозити за додаткову плату для виробників та реселерів. Роздрібних повернень немає. Економічний спад може призвести до величезних збитків для виробників і продавців дерев, а також до величезної кількості запасів, які залишилися, які неможливо продати навіть за зниженими цінами. Наприкінці сезону попит падає нанівець.
Нестача спецтехніки та водіїв вантажівок
Щоб вивести всі ці різдвяні ялинки на ринок, потрібна величезна кількість бортового обладнання для перевезення дерев та 40-футових причепів, які після сезону можуть простояти без діла.
Коли вантажівки не працюють, вони не заробляють та стають обтяжливими постійними витратами. Платформи та причепи, звичайно, перевозять всілякі інші товари, включаючи продукцію лісового господарства протягом усього року, але це ніщо порівняно з обсягом у сезон різдвяних ялинок. Ці фактори сприяють високим експлуатаційним витратам на логістику, які перекладаються на споживачів.
Що ще гірше, США відчувають гостру нестачу водіїв вантажівок. Бортові вантажівки можуть бути завантажені у віддаленому лісовому масиві, і тоді може не бути водіїв, щоб вивезти дерева.
Можливо, автономні вантажівки це майбутнє рішення, але це не вирішить нагальної проблеми.
Витрати на дизельне паливо часто збільшуються у святкові дні, що збільшує загальну вартість експлуатації. Незважаючи на те, що дорожні патрулі стежать за дотриманням правил безпеки, кількість нещасних випадків збільшується залежно від сезону, коли водії працюють понаднормово, щоб доставляти дерева в поганих погодних умовах.
Отже, якщо вас не влаштовує точність прогнозів у вашому бізнесі, хаос із виконанням замовлень у піковий сезон та нестача водіїв, згадайте своїх колег з постачання новорічних ялинок.