Вплив зміни мита на логістику доставки
Зміни мита можуть суттєво вплинути на логістику доставки — як у міжнародній, так і внутрішній торгівлі. Колишний голова РДА та політичний аналітик Дмитро Франчук описав для Хаскі блогу ключові аспекти впливу на строки, вартість і ризики для бізнесу.
1. Вплив на строки доставки
Збільшення термінів: при зміні митних ставок зростає навантаження на митні органи — виникають затримки через додаткові перевірки, перерахунок вартості, оформлення документів.
Збільшення обсягу перевірок: нові правила часто супроводжуються пильнішим контролем, що сповільнює процес проходження кордону.
Адаптація логістичних ланцюгів: компаніям потрібно оновити документообіг, сертифікацію, змінити маршрути — це також додає часу.
2. Вплив на вартість
Зростання загальної вартості доставки: нові мита напряму збільшують витрати на імпорт/експорт товарів.
Зростання ціни для кінцевого споживача: бізнес перекладає додаткові витрати на клієнтів.
Потреба в зміні складів: для зменшення витрат можуть збільшитися витрати на проміжне зберігання або використання зон зі зниженими митами (митні склади, вільні економічні зони).
3. Можливі ризики для бізнесу
Фінансові ризики: непередбачені витрати можуть зробити постачання нерентабельними.
Порушення контрактів: затримки можуть спричинити штрафи або втрату партнерів.
Зміна партнерів і постачальників: бізнес буде змушений шукати альтернативи з вигіднішими митними умовами (наприклад, в межах зон вільної торгівлі).
Регуляторні ризики: ризик помилок у документах, зміна класифікації товарів, штрафи за неправильне декларування.
Що може зробити бізнес:
Адаптувати контракти з урахуванням змін мит.
Залучити митних брокерів і консультантів.
Оновити логістичну стратегію (наприклад, більше закуповувати в регіонах із преференціями).
Моніторити зміни в реальному часі та швидко реагувати на нововведення.
Що робити бізнесу в Україні?
Проаналізувати товари, які потрапляють під нові мита.
Оновити логістику та схеми доставки — наприклад, використовувати митні склади.
Працювати з професійними митними брокерами.
Вивчити можливість локалізації виробництва або закупівлі в межах Зони вільної торгівлі з ЄС (ЗВТ).
Моніторити законодавчі ініціативи — наприклад, через платформи Мінекономіки, Держмитслужби або бізнес-асоціації.