Від суперництва до партнерства один крок. Waymo об'єднується з Uber
Waymo та Uber, закляті суперники в галузі пасажирських перевезень та автономних транспортних засобів, об’єднуються, щоб прискорити впровадження безпілотних вантажівок.
Waymo інтегрує до Uber Freight, технологію, на якій працюють її власні автономні машини.
За заявою компаній це довгострокове стратегічне партнерство. Воно дозволить швидше запровадити фури, оснащені автопілотом Waymo, для маршрутів доставок Uber Freight.
Докладніше про компанії
Waymo – дочірня компанія Alphabet. Вона поділяє свої проекти на два підрозділи. Waymo One, служба замовлення таксі для споживачів, та Waymo Via, орієнтована на доставку товарів.
Uber Freight, запущений у 2017 році, пов’язує водіїв вантажівок з відправниками вантажу. За аналогією з тим, як таксі поєднує водіїв з пасажирами.
Waymo описує об’єднання двох компаній як глибоку інтеграцію продуктів, включаючи спільні тести. Але партнерство виходить за межі простого бета-тестування технологій один одного. Waymo заявила, що виділить мільярди миль своїх вантажних потужностей для мережі Uber Freight, щоб підкреслити серйозність цього партнерства.
Чи суперники стали друзями?
Нещодавно Waymo і Uber вели виснажливу боротьбу з приводу майбутнього автономних транспортних засобів. У лютому 2017 року компанія, що належить Alphabet, подала позов на Uber та її дочірню компанію, стартап з виробництва безпілотних вантажівок Otto. Були висунуті обвинувачення у крадіжці комерційної таємниці та порушенні патентних прав.
Waymo вимагала 1,4 мільярда доларів та публічних вибачень від Uber, але компанія відхилила цю вимогу.
Справа була передана до суду майже через рік, але швидко закінчилася, коли обидві сторони досягли несподіваної угоди. Пізніше Uber визнав, що незаконно привласнив деякі технології Waymo. І пообіцяв ліцензувати їх для використання у майбутньому.
Ентоні Левандовскі, колишнього інженера Google і засновника Otto, було засуджено до 18 місяців ув’язнення за крадіжку комерційної таємниці Waymo. Але пізніше був помилуваний минулим президентом Дональдом Трампом.
Після цього Uber розроблял свою власну автономну вантажівку. Проте пізніше через складнощі передав її компанії Aurora. Стартапу, заснованому колишнім главою Waymo.
В останні місяці Waymo уклал низку угод, спрямованих на розвиток свого нового бізнесу у сфері вантажоперевезень. Компанія заявила, що не планує володіти чи керувати власним парком вантажівок. Натомість працюватиме з виробниками фур, перевізниками та брокерами, щоб інтегрувати свої технології в їхній бізнес.
Uber Freight прогнозують, що їхня інтеграція призведе до підвищення ефективності використання палива та надання перевізникам можливості масштабувати свій бізнес. А зрештою, оптимізації глобальних ланцюгів постачання на користь усіх.
Джерело: The Verge.