Проблеми довіри в ланцюгах постачання
Операційна ефективність є вирішальною для успіху та стійкості в секторі логістики. Проте проблеми довіри переслідують галузь, особливо стосовно сторонніх брокерів. Рішення цих проблем є критично важливим.
Розглянемо, як контроль логістики та управління ланцюгами постачання може сприяти зміцненню довіри та забезпеченню операційного вдосконалення.
Чому виникають проблеми довіри?
В умовах глобалізації бізнесу управління ланцюгами постачання відіграє ключову роль в успіху організацій в різних галузях.
Ефективність і результативність операцій ланцюга постачання можуть значно вплинути на прибутковість компанії, задоволеність клієнтів і загальну конкурентоспроможність.
Однак однією з постійних проблем в управлінні ланцюгами постачання є відсутність співпраці та довіри між партнерами по ланцюгу постачання.
Відсутність довіри може вплинути на ділові відносини та операційний успіх. Є кілька факторів, що сприяють проблемам довіри:
Відсутність співпраці та довіри: кожен учасник ланцюга постачання часто зберігає свої власні дані та процеси, що призводить до відсутності прозорості і видимості. Це веде до неефективності, затримок і збільшення витрат при координації та прийнятті обґрунтованих рішень.
Обмежена видимість: без співпраці та довіри організації важко отримати видимість в реальному часі у своїх ланцюгах постачання. Така обмежена видимість ускладнює прогнозування збоїв, ефективне управління запасами та швидке реагування на змінювані вимоги клієнтів.
Посилення ризику: постачальники можуть не повідомляти про потенційні проблеми, що призводить до серйозних збоїв, коли проблеми в кінцевому підсумку випливають. Відсутність управління ризиками може негативно позначитися на якості продукції, термінах поставки та задоволеності клієнтів.
Неефективна комунікація: погана комунікація може призвести до непорозумінь, зривів строків та неспроможності погодити стратегічні цілі.
Шахрайство та його вплив на галузь
Особливу проблему становлять два основні види шахрайства: подвійне брокерство та фішинг.
Подвійне брокерство: ця схема порушує систему бортового завантаження, залучаючи шахрайського «перевізника», який видає себе за законну транспортну компанію. Вони погоджуються на умови на платформі, а потім передають вантаж справжньому перевізнику, привласнюючи прибуток без компенсації законному перевізнику. Це залишає законного перевізника неоплаченим і вразливим до крадіжки вантажу.
Фішинг вантажів: у цій новій формі шахрайства шахраї видають себе за перевізників на платформах, ведуть переговори і фіксують вантажі, використовуючи обманні методи. Незважаючи на те, що вони виглядають законними, вони зникають після того, як забирають вантаж, що призводить до крадіжки вантажу.
Подібні шахрайські дії не тільки призводять до фінансових втрат, але й шкодять репутації підприємств і галузі.
Ризик крадіжки вантажів, особливо дорогих, викликає все більше занепокоєння.
За даними Асоціації з захисту транспортних активів (TAPA), у 2020 році сума крадіжок вантажів під час автомобільних перевезень у країнах Європи, Близького Сходу та Африки (EMEA) склала понад 172 млн євро.
Боротьба з шахрайством досі залишається першочерговим завданням, але ще одним важливим аспектом, що визначає обличчя галузі, є значення обслуговування клієнтів.
Значення обслуговування клієнтів у логістиці та його недоліки
Забезпечення своєчасної доставки потрібного товару в потрібному стані, в потрібне місце, вчасно і за потрібною ціною є вирішальним для успіху в логістиці.
Щоб отримати конкурентну перевагу, компаніям необхідно перевершувати очікування клієнтів, управляючи всім циклом взаємодії з ними — від розміщення замовлення до доставки.
Виняткове обслуговування клієнтів сприяє побудові міцних відносин, зміцненню репутації та зростанню бізнесу.
Дослідження показують, що персоналізоване обслуговування веде до збільшення витрат і зростання продажів.
Однак неспроможність вирішити проблеми, пов’язані з обслуговуванням клієнтів, може мати серйозні наслідки.
Збої в логістиці, неточна обробка замовлень, збої в комунікаціях, поганий стан продукції та неефективне управління поверненнями — це поширені проблеми, що призводять до незадоволення клієнтів.
Рішення цих проблем є критично важливим для надання виняткового обслуговування клієнтів і збереження конкурентної переваги в логістичній галузі.