Складська техніка для жінок «чоловічих» професій

В умовах нестачі робочих рук через війну та еміграцію, роль жінок на стереотипно «чоловічих» робочих місцях збільшилась. Тому ми в Хаскі вирішили дослідити, як роботодавці пристосовуються до таких змін.

Як полегшити працю жінок «чоловічих» професій? Не вбачайте в цьому гендерне питання. Історично склалося так, що переважна більшість професій в логістиці, особливо складській, в руках чоловіків: оператори вантажної техніки, водії тощо. Зараз маємо іншу тенденцію. Стисло про те, що відбувається від компанії «Склад Сервіс».

Трохи статистики

За даними дослідження ринку праці, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією,  понад 80% бізнесів не планують скорочувати чисельність персоналу у 2024 році. При цьому 55% компаній зазначили, що вже відчувають брак кадрів. Причин декілька, але головна у сфері логістики – це війна – мобілізація – брак чоловічої робочої сили. Дедалі більше жінок обіймає історично «чоловічі» професії: водії, оператори складської та спеціалізованої техніки. Жінки, що наразі працюють на складах не можуть ані виконувати роботу дистанційно, ані працювати робочу зміну за стандартами чоловіків. Це навіть не питання фізичних можливостей, це вимога законодавства.

Граничні норми підіймання і переміщення важких речей жінками затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10.12.1993 № 241. Цитуємо: «При підійманні і переміщенні вантажів при чергуванні з іншою роботою (до 2 разів на годину) гранично допустима маса вантажу не повинна перевищувати 10 кг; при підійманні і переміщенні вантажів постійно протягом робочої зміни – 7 кг.  Сумарна маса вантажу, який переміщується жінкою протягом кожної години робочої зміни, не повинна перевищувати:

  • з робочої поверхні – 350 кг;
  • з підлоги – 175 кг.

Вага вантажу, що переміщується, включає вагу тари і упаковки. Рівнем робочої поверхні вважають робочий рівень конвеєра, стола, верстата.

Як це пов’язано зі складською технікою? Напряму. Спостерігаємо наразі тренд заміни гідравлічних візків на електричні, аби забезпечити зручність для жінок із дотриманням вимог законодавства. Чи є сенс в тому? Подивимося.

Гідравліка чи електровізок

Рокла, рохля або візок – це класичний засіб для переміщення палет. Сама назва рокла походить від компанії  «Rocla Oy», яка власне створила та запатентувала техніку. Тобто не всі рокли – Rocla, є ще виробники, як-то EP Equipment та інші, але всі ці транспортувальники є візками. Спершу вони були виключно гідравлічними, з часом лінійка поповнилася електричними.

Для чого застосовують візки?

Підвищення швидкості та ефективності пересування вантажів на складах, комерційних та виробничих приміщеннях. Простіше кажучи, скрізь де є палетований й не тільки вантаж.

В чому відмінності?

В електромоторі. Гідравлічний візок – це дійсно чудовий класичний засіб, ефективність роботи з яким напряму залежить від фізичного стану робітника, бо тягнути її доведеться використовуючи силу м’язів. Тож коли йдеться про роботу з палетованим вантажем до 1500 кг, який потрібно пересувати з однієї зони складу до іншої, важко уявити стан жінки-працівника після робочої зміни в декілька годин. І це не говоримо зараз про наявність ухилів при пересуванні, коли потрібно докладати більше зусиль.

Окрім того, гідравлічний візок (звичайно залежно від моделі) має діаметр головного колеса 135 мм, та переважно використовується у приміщеннях з рівною підлогою.

Щодо ефективності електричного літій-іонного візка для палет. Покажемо на прикладі EP F4. Почнемо з головного, візок дозволяє підіймати вантажі на 25 см та пересувати їх зі швидкістю 4 км/годину. Порожнім візок переміщується зі швидкістю 4,5 км/годину. Тобто жінка-оператор власне керує засобом, а не є тягловою силою для нього.

Оскільки візок має одразу два слоти під акумуляторні батареї, він забезпечує подвоєну ефективність використання: тривалість роботи від двох акумів – 11 годин, від одного – 5,5. Звісно знаємо, що на роботу батареї впливає багато факторів. Але у будь-якому випадку, переміщувати важкі палетовані вантажі електричним візком легше. Так, він потребує зарядки, яку можна зробити від звичайної розетки на 220 В; для повної зарядки достатньо 2,5 години.

Упередження

Перше. Електровізки виділяють шкідливі речовини. Ні. літій-іонна технологія дозволяє використовувати візок у приміщеннях, жодних шкідливих чи токсичних речовин вони не виділяють. Серед найбільших покупців – склади, цехи виробництв в харчовій або фармацевтичній галузях.

Друге. Візок лишає сліди на підлозі, що не припустимо. Ні. Візки мають поліуретанові колеса високої зносостійкості, які не залишають слідів і не пошкоджують покриття підлоги. На відміну від гідравлічних, цей електровізок має розмір керованих коліс 210х70мм, на вилах 80х60 мм, а отже тягніть хоч по нерівній поверхні.

Третє. Жінці надто складно з ним розібратися. Ні. Доступ до батареї не потребує жодних ускладнених дій аби дістатися неї, витягнути чи поставити на місце. Дивіться тестування та ухвалюйте рішення, доцільне вашому бізнесу. Але пам’ятайте про вимоги законодавства та що «грати» нам до перемоги. Тож уважно ставимося до ресурсів та доцільно застосовуємо сили.

Читайте також

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Add XACKI to home screen