Вплив прогнозування попиту в ланцюгу постачання
Логістичні операції стають дедалі складнішими і важчими, оскільки ми маємо справу з коротшими термінами доставки, різними вподобаннями клієнтів та численними збоями в ланцюгу постачання. Інструменти планування та прогнозування попиту дозволяють компаніям передбачати і планувати майбутні продажі, забезпечуючи задоволення потреб клієнтів.
Методи планування та прогнозування попиту застосовуються для досягнення та підтримання оптимальних рівнів запасів. Знайти ідеальне місце між достатнім та надлишковим запасом непросто. Мета полягає в тому, щоб знайти баланс між достатнім рівнем запасів у будь-який час для задоволення потреб клієнтів без затоварювання.
Значення планування та прогнозування попиту в ланцюгу постачання
Ефективність ланцюга постачання життєво важлива для збереження конкурентоспроможності на динамічному ринку. Рівні запасів необхідно регулярно контролювати і коригувати, щоб економити витрати, бажано в режимі реального часу. Занадто великий запас означає, що грошові кошти заморожені, і вам потрібно додаткове дороге складське приміщення. Окрім зосередження на управлінні запасами і персоналом, планування і прогнозування попиту допомагають оптимізувати логістику та транспортні мережі. Точне прогнозування допомагає компаніям:
• Скорочувати надлишкові запаси і дефіцит;
• Покращити відносини з постачальниками;
• Встановити ефективні рівні укомплектування персоналу;
• Оптимізувати логістичні операції;
• Забезпечити задоволення потреб клієнтів.
Тенденції розвитку технологій у плануванні та прогнозуванні попиту
Програмні рішення для планування попиту покликані допомогти передбачати майбутній попит клієнтів в умовах невизначеності. Досягнення в галузі застосування машинного навчання (ML) та штучного інтелекту (AI) в ланцюгу постачання дозволяють адаптувати і оновлювати прогнози в режимі реального часу. Прогнози можуть бути створені за продуктом, групою, каналом продажу та ключовими клієнтами і повернені в систему управління запасами або складом (IMS та WMS).
Співпраця по всьому ланцюгу постачання
Успішні стратегії продажів та маркетингу залежать від співпраці всіх зацікавлених сторін. Це включає постачальників, закупівлі, виробництво, фінанси та логістичний персонал. Постачальники можуть використовувати прогноз попиту на акції для планування виробництва та скорочення збоїв постачання.
Примітка: не всі прогнози можна створювати і керувати за допомогою історичних даних. Міжвідомча співпраця та маркетингові дослідження необхідні для нових лінійок продуктів, щоб визначити потенційних клієнтів та майбутні продажі.
5 кращих практик планування попиту
1. Збір даних: зберіть історичні дані про продажі, ринкові тенденції та інші відповідні дані. Дані зараз більше, ніж будь-коли, визначають планування попиту. Переконайтеся, що дані очищені, перевірені і повні.
2. Прогнозування попиту: використовуйте статистичні моделі та програмне забезпечення для створення прогнозів попиту. Інвестуйте в надійний інструмент прогнозування, який може обробляти великі обсяги даних і надавати точні прогнози.
3. Співпраця: заохочуйте співпрацю між зацікавленими сторонами, включаючи постачальників, відділи продажів, маркетингу, фінансів та ланцюга постачання, для узгодження прогнозів з бізнес-цілями.
4. Диференціація: сегментуйте продукти на основі моделей попиту, етапів життєвого циклу продукту та прибутковості. Сегментуйте клієнтів на основі покупницької поведінки, вподобань та моделей замовлень. Це дозволяє більш цілеспрямовано прогнозувати і планувати.
5. Оптимізація запасів: визначення відповідного рівня резервних запасів для захисту від коливань попиту та збоїв в ланцюгу постачання.
Оберіть відповідне для вас рішення
Існує багато варіантів програмного забезпечення для планування та прогнозування попиту, тому важливо вибрати правильне. Вибране вами рішення повинно інтегруватися з іншими додатками ланцюга постачання, такими як WMS та будь-яка корпоративна система ERP.