Як розробляється успішна логістична стратегія?
Логістика охоплює все, що пов’язано з організацією та координацією переміщення товарів з одного місця в інше. Мета полягає в тому, щоб керувати процесом для задоволення потреб клієнтів, максимально підвищуючи ефективність. Незалежно від того, керуєте ви логістикою всередині компанії чи передаєте її частину або всю сторонній логістичній компанії, ваші продукти повинні успішно зберігатися, упаковуватися, транспортуватися та доставлятися.
Що таке логістична стратегія?
Логістична стратегія — це всеосяжний план, що визначає підхід до управління логістичною діяльністю. Вона узгоджується із загальною бізнес-стратегією і фокусується на досягненні середньострокових і довгострокових цілей. Ваша логістична стратегія спрямована на те, щоб встановити, як доставляти потрібні продукти потрібним клієнтам у потрібному місці, у потрібний час і з мінімально можливими витратами.
Логістична стратегія проти логістичного планування
Існує різниця між стратегією логістики і плануванням логістики. Стратегія логістики вивчає весь процес логістики і визначає, чи потребують області покращення або вашій команді необхідно створити новий метод для оптимізації прибутковості. Планування логістики включає тактичні й операційні процеси, які забезпечують ефективну реалізацію стратегії логістики.
Регулярні огляди та оновлення стратегії і процесів планування необхідні для адаптації до змінних ринкових умов і потреб бізнесу.
Десять ключових елементів логістичної стратегії
Основна увага повинна бути приділена проектуванню інфраструктури логістичної мережі відповідно до загальної стратегії компанії:
1. Відповідайте цілям бізнесу та надавайте пріоритет потребам клієнтів.
2. Проаналізуйте та задокументуйте поточну ситуацію, щоб виявити неефективність, вузькі місця та області, що потребують покращення.
3. Зіставте з галузевими стандартами і передовою практикою.
4. Впроваджуйте нові і актуальні технологічні рішення.
5. Оптимізуйте управління запасами за допомогою прогнозування попиту.
6. Налагоджуйте партнерські стосунки з постачальниками для покращення транспортних і розподільчих послуг.
7. Зосередьтеся на обслуговуванні клієнтів, надаючи відстеження в режимі реального часу, гнучкі варіанти доставки і оптимізований процес повернення.
8. Застосовуйте стійкі методи, такі як використання електромобілів, оптимізація упаковки і зменшення відходів.
9. Проводьте регулярні огляди ефективності логістики для виявлення областей, що потребують покращення.
10. Інвестуйте в програми навчання для своєї команди логістики, щоб оснастити її новітніми технологіями.
Отримана стратегія визначить, як логістика може скоротити витрати, підвищити задоволеність клієнтів і забезпечити конкурентну перевагу на ринку.
Деякі фактори успіху
— Впровадьте систему управління складом (WMS) для оптимізації процесів зберігання, комплектування і доставки.
— Оберіть систему управління транспортом (TMS) для покращення планування маршрутів, вибору перевізника і управління вантажоперевезеннями.
— Застосовуйте програмні інструменти для оптимізації маршрутів доставки, зниження витрат на паливо і скорочення термінів доставки.
— Використовуйте автономних роботів для збору, упаковки і сортування, щоб підвищити ефективність і зменшити кількість людських помилок.
— Автоматизовані керовані транспортні засоби (AGV) можуть переміщувати товари всередині складів.
— Досліджуйте можливості використання дронів для доставки «останньої милі» і управління запасами.
Використовуйте дані та аналітику
Надійні і перевірені дані — це надважливо. Історичні дані можуть допомогти вам дізнатися більше про поточні процеси і допомогти вам у процесах прийняття рішень. Використовуйте аналітику даних, щоб отримати уявлення про логістичні операції, вподобання клієнтів і тенденції ринку.
Стратегія боротьби з ризиками в ланцюзі постачання
У рамках вашої логістичної стратегії вам необхідно оцінити поточні ризики і визначити будь-які можливі небезпеки. Наступний крок — розставити їх по пріоритетах за ймовірністю і можливим рівнем впливу і розробити плани пом’якшення.