Поради від HR як мотивувати персонал після відпусток

Новорічні та різдвяні відпустки поступово закінчуються, але працівники не завджи повертаються з відпусток заряджені на активну роботу. Тому їх адаптація після відпустки може впливати на робочий процес. В цій статті ми зібрали поради від провідних HR, як уникнути цього, та як мотивувати персонал після затяжних відпусток.

Поради від HRD видавничої корпорації “Ранок” Юлії Євсєєвої

Відновлення робочого процесу після відпустки є важливим етапом для забезпечення продуктивності та позитивного робочого середовища. Видавнича корпорація “Ранок” приділяє велику увагу мотивації персоналу, особливо після періоду відпустки. Ось ефективні поради, які ми використовуємо для стимулювання наших співробітників після повернення з відпустки:

Особистий прийом: Проводження особистого прийому кожного співробітника після відпустки, під час якого висловлюємо своє визнання за їхню роботу та вислуховуємо їхні враження від відпочинку. Це показує, що кожен працівник важливий для нас, а їхня робота цінується.

Збори команди: Організація зборів команди, на яких спільно обговорюються плани на майбутнє, нові ініціативи та цілі компанії. Це створить відчуття спільності та важливості кожного працівника у досягненні загальних цілей.

Індивідуальні розвиткові плани: Визначення особистих та професійних цілей кожного співробітника під час індивідуальних розмов. Висвітлення можливостей для зростання та розвитку, що стимулює працівників вдосконалювати свої навички.

Флексібільний графік роботи: Пропонування можливості гнучкого графіка роботи чи роботи здалеку, якщо це допустимо в конкретних обставинах. Це може допомогти пристосуватися до робочого процесу після відпустки, забезпечуючи більш високий рівень комфорту.

Віртуальні зустрічі “Тепле повернення”: Замість стандартних зустрічей, влаштовуємо віртуальні зустрічі, де кожен може поділитися своїми враженнями від відпустки. Це дозволяє створити теплу та підтримуючу атмосферу.

Розмови про плани та ідеї: Важливо обговорювати плани на майбутнє та збільшувати взаєморозуміння між членами команди. Кожен може поділитися своїми ідеями, що сприятиме розвитку професійних відносин.

Особисті підходи до робочого графіка: Застосовуємо гнучкий графік роботи та підтримуємо віртуальний режим роботи. Це дозволяє кожному зручно організувати свій час та забезпечує комфортний перехід від відпустки до робочого процесу.

Віртуальні нагороди та подяки: Прагнемо визначати досягнення наших співробітників та надавати віртуальні нагороди чи подяки. Це створює відчуття визнання та підтримує моральний стан колективу. Навіть, посилка з кавою та печивом додому співробітника – це мотивація для наступних досянень!

Групові ініціативи та челенджі: Організація різноманітних групових ініціатив та челенджів допомагає підтримувати дружбу та командний дух, навіть коли всі працюють здалеку.

Сподіваюсь, що ці підходи допоможуть і вашим співробітникам відновити робочий тонус та відчуття причетності до команди після періоду відпочинку

Поради від CEO HR-агентства “Red Berry” Ольги Добровольської

Я помітила, що суттєво зменшилась кількість проведених новорічних корпоративів в класичному варіанті, до яких ми звикли у довоєнний час. Це означає, що рівень свідомості керівників та підприємців підвищується. На заміну «класичним корпоративам»прийшли заходи, які мають цінності та глибокі сенси. Такі заходи є як стимулами нематеріальної  мотивації, так і спрямовані на підвищення рівня залученості окремих працівників та морального духу команди.
Серед трендових форматів сьогодні в Україні користуються попитом:

  • Тренінги з профілактики емоційного вигорання
  • Командні зустрічі із психологом
  • Навчання з надання першої домедичної допомоги
  • Корпоративне волонтерство
  • Спільне проходження курсів з самооборони
  • Тренінги на розвиток командного інтелекту (TQ)
  • Настільні бізнес ігри для розвитку конкретних компетенцій працівників
  • Спільне відвідування дитячих будинків, геріатричних центрів, притулків для тварин, центрів незламності
  • Стратегічне планування


Відмічу, що дані формати актуальні не лише 1 раз в рік в якості підсумків року та мотивації. Ефект буде більш відчутним при регулярному застосуванні таких інструментів, а відповідно — грамотному складанні календаря корпоративних заходів на рік.

Поради від наукового співробітника “Інституту соціології та політичної психології” Аліни Мельник

Перехід від затяжної відпустки до роботи може стати поштовхом для сповільнення роботи компанії, тому коли колектив  повертається  у звичний ритм життя, дуже важливо розуміти та задовольняти психологічні потреби учасників команди. Ось поради, які допоможуть відновити енергію та мотивувати персонал:

  • Для початку на загальній зустрічі всіх повідомте про перехід від святкового до робочого режиму. Зустріч команди, щоб відновити зв’язок, може задати позитивний тон всьому колективу чи командам.
  • Нагадайте про цьогорічні 2024 (та щомісячні) чіткі та досяжні цілі, які можуть дати команді напрямок і мету, й допоможуть зосередитися і знайти свій робочий ритм.
  • Заохочуйте баланс робота/відпочинок, який утримує стрес на відстані та сприяє продуктивності працівників.
  • Переконайтеся, що ваша команда має необхідні інструменти та підтримку. Це також зменшує стрес при переході від відпустки до роботи і підвищує задоволеність роботою.
  • Створіть середовище, в якому члени команди відчувають, що їх почули, це може значно підняти моральний дух.
  • Регулярно відзначайте, як індивідуальні, так і командні успіхи, це зазвичай є мотиватором для подальших досягнень.
  • Організовуйте заходи, які сприяють зміцненню командного духу та співпраці.

Я впевнена,  що можна зробити  перехід до роботи плавним і продуктивним. Головне для цього пам’ятати, що мотивація ґрунтується на розумінні та підтримці емоційного та психологічного благополуччя всього колективу/команди.

Порада від HRD агенції комунікацій “ВАРТО” Наталії Дараган

Після повернення із затяжних відпусток дуже важливо підтримати персонал увагою, огорнути турботою. У період відсутності (наприклад, перебування у відпустці), особливо в наш нестабільний та динамічний час, у робочих процесах відбувається досить багато подій. Тому вкрай необхідно дати працівнику деякий час на ознайомлення з усім, що відбулося, щоб він або вона могли увійти у свій робочий темп та бути в курсі всіх важливих подій. Це можуть бути діалоги за ранковою кавою, чи короткі статус-зустрічі з робочих питань з колегами.

В агенції «ВАРТО» ми регулярно використовуємо такий інструмент як щоденні координації — і саме на них прямий керівник може детально роз’яснити нововведення та зміни своїм підлеглим. Також щотижня ми збираємося на загальних зборах всією компанією — це теж допомагає почути всі новини, які трапилися останнім часом та дізнатися, як команда вирішує рухатись далі в тих чи інших ситуаціях.

Якщо працівник готувався до своєї відпустки та своєчасно перерозподілив свій функціонал між колегами — то найімовірніше при поверненні у нього не буде завалів чи пекучих дедлайнів. Але якщо вже так трапилося, то ми допомагаємо розібрати завали «робочими медитаціями» — це формат зустрічей, коли наша HR-менеджерка і працівники виділяють час та концентруються саме на цих задачах. Це допомагає колегам не панікувати й в спокійному режимі повертатися в шалений робочий ритм.

З досвіду нашої команди найкращий підхід для бізнесу — це мати не тільки стратегію зовнішніх комунікацій, а й стратегію внутрішніх комунікацій, яка допоможе підтримати та зберегти команди як в період форс-мажорних ситуацій, так і тримати позитивний робочий настрій протягом звичайних робочих буднів та ситуацій». 

Читайте також

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Add XACKI to home screen