Elevator pitch – як залишити роботодавцю враження про себе за 30 секунд
Ефект першого враження формується за 7 секунд погляду на співрозмовника, мозок збирає інформацію про людину з зовнішнього вигляду, емоцій та привітання. Це враження лишається з нами надалі, адже підключається Ефект ореолу, який показує нам, що симпатичній з першого погляду людині будуть приписувати й інші позитивні риси, в тому числі — компетентність. В цій статті Іра Матрунчик – рекрутерка в “Хаскі Менеджент“ розповість про Elevator pitch, та як залишити роботодавцю враження про себе за 30 секунд.
Що впливає на ефект першого враження:
- Зовнішній вигляд: одяг, волосся, макіяж.
- Невербаліка: мова тіла (жести, міміка, рухи).
- Вербаліка: мовлення: що і як ви говорите.
- Паралінгваліка: голос та якість мовлення.
Elevator pitch (презентація для ліфта) — інструмент, який може дозволити нам використовувати ефект першого враження для власних цілей. Це коротка самопрезентація, або розповідь про продукт тривалістю 30-60 секунд, назва сама про себе говорить — ви повинні розповісти все протягом однієї подорожі в ліфті. Підготувавши якісний elevator pitch ви завжди матимете візитівку, яка запам’ятовується та відчиняє для вас нові двері. Як же це зробити?
Три головних слова:
Доступність — не використовуйте професійні жаргонізми, будьте природними, простими за зрозумілими.
Лаконічність — говоріть лише найважливіше, без зайвих епітетів та уточнень.
Впевненість — ви повинні “продати” себе, тож відкрита поза та відсутність тремтіння в голосі це не перевага, а bare minimum.
З чого складається elevator pitch:
Представлення. Почніть зі свого повного імені та дружнього привітання, наприклад, це задає теплий тон. У кількох реченнях підкресліть свою освіту, роки досвіду або ключові компетенції. Зосередьтеся на тому, що важливо для вашого слухача.
Мета. Проясніть свою мету – чи це можливість працевлаштування, наставництво або співпраця — підкресліть цінність, яку ви принесете.
Заклик до дії. Запропонуйте наступний крок, наприклад, заплануйте дзвінок або обміняйтеся контактною інформацією.
Найпопулярніші помилки:
Занадто швидке мовлення, якщо співрозмовник не розбере, що ви сказали — ви провалили завдання.
Забагато деталей — чим чіткіше, тим краще, ніхто не любить слухати “воду”.
Допомога штучного інтелекту — згенеровані презентації легко зчитуються та не справляють про вас професійного враження.
Відсутність заклику до дії — якщо розмова закінчиться лиш вашою розповіддю про себе це ні до чого не призведе, дайте співрозмовнику чітку та просту інструкцію про те як продовжити спілкування з вами.
Як може виглядати elevator pitch:
Привіт! Мене звуть Іра Матрунчик — протягом останніх трьох років я брала участь в різних проєктах як рекрутерка повного циклу та кар’єрна консультантка, наразі я працюю рекрутеркою в Хаскі, завдяки цьому я розумію з якими труднощами можна стикнутись на різних етапах пошуку роботи та з задоволенням допомагаю клієнтам та кандидатам в цьому. Я шукаю людей, які зможуть підсилити нашу команду та розвиватись разом з Хаскі! Ви завжди можете зв’язатись зі мною, у соцмережах — https://t.me/recruiter_haski.