Зелений курс по Європі. Новий закон, спрямований на розгортання достатньої інфраструктури альтернативних палив.
Укладена політична домовленість, досягнута між Європейським Парламентом та Радою, що дозволяє збільшити кількість публічно доступних станцій електричного заряджання та заправних станцій водню, зокрема вздовж головних транспортних коридорів та вузлів Європейського Союзу. Це історична угода, яка дозволить перехід до транспорту з нульовим викидом вуглецю та сприятиме досягненню мети щодо зменшення чистих викидів парникових газів не менше ніж на 55% до 2030 року.
Новий регламент щодо розгортання інфраструктури альтернативних палив (AFIR) встановлює обов’язкові цілі розгортання інфраструктури електрозарядки та заправних станцій водню для дорожнього сектору, для електропостачання суден на березі в морських та внутрішніх водних портах, а також для електропостачання стаціонарних літаків. Шляхом забезпечення мінімальної кількості інфраструктури зарядки та заправки по всій ЄС, регламент припинить турботи споживачів про складнощі зі зарядкою або заправкою транспортних засобів. AFIR також прокладає шлях до зручного досвіду зарядки та заправки, з повною прозорістю цін, спільними мінімальними варіантами оплати та послідовною інформацією для клієнтів по всій ЄС.
Зокрема, до 2025 або 2030 року мають бути виконані наступні основні цілі:
1) Інфраструктура для зарядки електромобілів і фургонів має розвиватися з тим же темпом, що і реєстрація таких транспортних засобів. Для досягнення цієї мети, для кожного зареєстрованого батареєю електромобіля в державі-члені має бути доступна потужність 1,3 кВт на публічній інфраструктурі зарядки. Крім того, кожні 60 км вздовж трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T) потрібно встановлювати швидкі зарядні станції з потужністю не менше 150 кВт з 2025 року.
2) Зарядні станції, спеціально призначені для важкого транспорту з мінімальною потужністю 350 кВт, повинні бути встановлені кожні 60 км вздовж основної TEN-T мережі та кожні 100 км на розширеній TEN-T мережі з 2025 року, з досягненням повного покриття мережі до 2030 року. Крім того, зарядні станції повинні бути встановлені на безпечних та захищених парковках для нічної зарядки, а також у міських вузлах для доставкових транспортних засобів.
3) З 2030 року має бути встановлено інфраструктуру заправки воднем, яка може обслуговувати як легкові, так і вантажні автомобілі, в усіх міських вузлах і кожні 200 км вздовж основної мережі транспортної мережі ЄС (TEN-T), забезпечуючи достатньо густу мережу, щоб водневі автомобілі могли подорожувати по всій Європі.
4) Морські порти, у яких великі пасажирські судна здійснюють щонайменше 50 візитів, або контейнерні судна – 100 візитів, повинні забезпечувати надання електричної енергії на березі для таких суден до 2030 року. Це не тільки допоможе зменшити вуглецевий відбиток морського транспорту, але й значно знизить місцеве забруднення повітря в портах.
5) Аеропорти повинні надавати електроенергію стоячим літакам на всіх контактних майданчиках (воротах) до 2025 року і на всіх віддалених майданчиках (позиціях вдалині від терміналу) до 2030 року.
6) Оператори зарядних станцій для електромобілів та заправних станцій для водневих транспортних засобів повинні забезпечувати повну прозорість цін, пропонувати спільний метод оплати, такий як дебетова або кредитна картка, та надавати відповідні дані, такі як місцезнаходження, електронними засобами, щоб гарантувати повну інформованість клієнта.
Наступні кроки
Політичну угоду, досягнуту на цьому тижні, тепер необхідно офіційно ухвалити. Після завершення цього процесу Європейським Парламентом та Радою нові правила будуть опубліковані в Офіційному журналі Європейського Союзу та наберуть чинності після перехідного періоду в 6 місяців.
Європейський зелений пакт – це довгострокова стратегія зростання ЄС з метою зробити його кліматично нейтральним до 2050 року. Щоб досягти цієї мети, ЄС повинен знизити свої викиди на не менше, ніж на 55% до 2030 року, порівняно з рівнем 1990 року. Угода, укладена на цьому тижні, є ще одним важливим кроком у прийнятті законодавчого пакету «Підготовлений до 55», який має забезпечити реалізацію європейського зеленого пакту. Ця угода слідує за іншими недавніми угодами, зокрема щодо сталих палив для суден.