Нові правила для галузі судноплавства
Тема Sustainability безумовно є трендом наступних років. Так, з 1 січня 2024 почали працювали нові екологічні правила для європейської галузі судноплавства. Зараз це одна з найбільш гарячих тем у сфері supply chain.
Ми звернулися до Ксенії Юдіни, бізнес – консультанта, практика, експерта у сфері Supply Chain Management та Project Management, щоб вона дала свій коментар, щодо цієї ситуації.
Тож, що ж змінилось? Та які нові правила?
Тепер абсолютно всі судна, які заходять до портів Європейського союзу, зобов’язані компенсувати викиди CO2 під час рейсу шляхом сплати єдиного соціального внеску ЄС (ЄСВ).
Такі зміни не на жарт обурили судновласників і вже багато хто назвав нові правила нісенітницею.
Справа в тому, що тепер для певних типів суден, сума єдиного соціального внеску складає 90 доларів за тонну CO2. Внесок сплачується за конкретний рейс. Тобто чим далі йде вантаж, тим більше судновласник повинен заплатити за викиди.
Експерти підрахували, якщо судно, наприклад, прямує з Саудівської Аравії до Нідерландів, ЄСВ може сягати 200 000 доларів, а це доволі велика сума.
І зараз ЄСВ становить 4% від фрахту, а у 2026 році він буде вже 10%, а суми за викид можуть взлетіти до 500 000 доларів за судно.
А що ви думаєте стосовно таких змін? Хочеться змоделювати вплив та впровадження відповідних законів в наших портах. Але поки чекаємо на звільнення та віримо в ЗСУ та сумлінно працюємо на перемогу!