Управління збільшенням кількості SKU

Сейсмічний зсув у бік електронної комерції та багатоканальних стратегій продажу призвів до швидкого зростання кількості SKU, які продавали компанії. Збільшення кількості SKU кидає виклик роздрібним торговцям. Чому це сталося?

Чому зросла кількість SKU?

Існує кілька причин, кожна з яких безпосередньо пов’язана з бумом електронної комерції. Підводячи підсумок, можна сказати, що найпоширенішими причинами, які сприяють значному зростанню кількості SKU для багатьох підприємств, є наступні:

  1. Попит роздрібних торговців на варіанти звичайних SKU більшого розміру або в кількох упаковках, щоб компенсувати витрати на упаковку та доставку, пов’язані з продажами через електронну комерцію.
  2. Потреба в варіантах продукції, які більше підходять для онлайн-замовлення та доставки, ніж для продажу в магазині (наприклад, герметична упаковка).
  3. Незважаючи на причину №1, зазначену вище, на чутливих до цін ринках також існує високий попит на упаковку зменшеного розміру.
  4. Багато компаній, що займаються електронною комерцією, намагаються задовольнити різні категорії клієнтів або споживчі спільноти. Це призводить до появи більшої кількості варіантів упаковки, орієнтованих на різні мови та привабливих для різних культурних і етнічних груп.

Усі вищезазначені фактори сприяють збільшенню портфелів продуктів та збільшенню складності управління запасами.

Крім того, швидкі зміни у вподобаннях та вимогах клієнтів ускладнюють процес аналізу та раціоналізації. Без такого контролю поширення SKU знижує прибуток, збільшує грошову вартість запасів та може випереджати зростання виручки.

Необхідність перегляду та раціоналізації SKU

Якщо ваше підприємство зіштовхнулося з труднощами, пов’язаними зі збільшенням кількості SKU, стратегія регулярного аналізу та раціоналізації портфеля повинна стати однією з перших заходів, які слід реалізувати.

Під час перевірки слід враховувати економічну вартість кожного SKU, а також оцінювати причину його існування, потенціал зниження витрат і конкурентоспроможності. Також інших факторів, пов’язаних з вашим ринком, щоб визначити його цінність для вашого бізнесу. Якщо вартість недостатня, ви можете обрати SKU для виключення зі списку.

Для більших компаній, яким необхідно керути значною кількістю SKU, цифрові технології у вигляді інформаційних систем управління продукцією та інструментів аналітики можуть допомогти підтримувати контроль над запасами, підтримувати процес перевірки і передбачати, які SKU пропонують найбільший потенціал для майбутньої цінності в умовах швидких змін у вподобаннях та поведінці клієнтів.

Також може бути корисно залучити партнера-консультанта до процесу перевірки портфеля, щоб забезпечити певну безпристрастність та об’єктивність при прийнятті рішень.

Читайте також

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Add XACKI to home screen