Як керувати автопарком вантажівок з меншими витратами?
Якщо вашій компанії доводиться керувати автопарком вантажівок, ви знаєте, що витрати на експлуатацію транспортних засобів для доставки клієнтам постійно зростають. Але чи знаєте ви, як використовувати свій автопарк для максимальної економії?
Існують способи та засоби скорочення зайвих витрат на експлуатацію автопарку, і ви можете умовно розділити їх на три категорії. Перша категорія – це витрати на вантажівки, друга – це витрати на водіїв, а третя – це витрати на робоче навантаження.
У цій статті ми поділимося нашими головними порадами зниження витрат в кожній з цих трьох областей, тому давайте перейдемо до справи, починаючи з витрат на вантажівки.
Як скоротити витрати, пов’язані з автопарком вантажівок
Вантажівки і фургони не є дешевими у експлуатації, тому якщо ви зможете хоч трохи зекономити на витратах на кожне транспортне засіб у вашому автопарку, ця економія може значно зрости – і чим більший ваш автопарк, тим більше ви зможете заощадити. Наступні поради повинні бути корисними для зниження експлуатаційних витрат вантажівки:
1. Подумайте про скорочення вашого парку вантажівок
Зменшення розміру автопарку може бути найрадикальнішим способом зниження витрат, але воно також може забезпечити найбільшу економію. Якщо це здається малоймовірним варіантом, подумайте про те, як ваш парк досяг такого розміру.
Якщо ваш автопарк змінився до поточного масштабу і складу, у вас можуть бути можливості зменшити кількість використовуваних вами транспортних засобів. Враховуйте такі моменти:
- Наскільки ефективно ви використовуєте вантажопідйомність ваших вантажівок або фургонів?
- Чи є у вас які-небудь спеціалізовані транспортні засоби, і чи можна їх усунути, змінивши спосіб роботи?
- Чи використовуються які-небудь з ваших вантажівок недостатньо через обмеження або коливання робочого навантаження в певній географії?
Моменти щодо скорочення автопарку вантажівок
Видалення хоча б одного транспортного засобу з вашого автопарку може зекономити тисячі доларів щорічно. Хоча частина цієї економії буде компенсована додатковим пробігом та зношуванням залишених вантажівок, чистий прибуток все одно буде значним.
Позбуттяся транспортних засобів може бути складним завданням, але воно варте прагнення до економії. Якщо ви не бачите яких-небудь очевидних можливостей, запитайте себе, чи можна їх створити, наприклад, розподіливши робоче навантаження на зміни, що дозволить вашим автомобілям працювати цілодобово і скоротити час, який вони проводять на стоянці.
Ще одна стратегія скорочення активів – передача вантажівок для певних категорій або місць на аутсорсинг. Це може допомогти вам скоротити кількість вантажівок, що належать вашій компанії. Однак загальні витрати та інші переваги та недоліки аутсорсингу потребують ретельного розгляду перед здійсненням такого кроку.
2. Відновлення вантажних шин замість їх нового придбання
Шини, як правило, є другим найбільшим статтю витрат після палива. Однак відновлення протектора вантажних шин кілька разів до закінчення їх терміну служби є звичайною практикою, що робить його життєздатним і високоефективним заходом для зниження витрат. Якщо ваш автопарк складається з великогабаритних вантажних автомобілів, ви можете значно заощадити на шинах, відновивши їх протектори, замість заміни їх при зношенні вихідних протекторів.
Але що, якщо ви зазвичай використовуєте дешеві шини? Це виправданий запитання. Дешеві імпортні шини можуть забезпечити економію для вашого автопарку, але вони можуть не підходити для відновлення протектора, що означає, що вам доведеться частіше купувати нові шини.
Тим часом, високоякісна шина, яка вже коштує дорожче, може збільшити свій термін служби на 50–90% з кожною заміною протектора. Крім того, вартість відновлення протектора становить лише 40-50% від початкової вартості покупки якісної шини.
Відновлені шини: наскільки безпечні вони?
Незважаючи на багато міфів про безпеку відновлених шин, дослідження, проведені за дорученням урядових органів у всьому світі, таких як Департамент транспорту штату Вашингтон у США, показали, що взагалі шини з відновленим протектором не є небезпечними.
Однак, коли ви використовуєте відновлені протектори, дуже важливо встановити політику технічного обслуговування, яка включає часті перевірки правильного тиску в шинах і ретельне вивчення стану шин.
3. Підтримуйте правильний тиск у шинах
Щоб на короткий час сфокусуватися на шинах, а зокрема на тиску в них, існує пряма залежність між тиском в шинах і споживанням палива. Ми розглянемо більше про витрати палива в наступних розділах цієї статті, але вплив тиску в шинах є природним продовженням пункту №2 вище.
Підтримання тиску в шинах на рекомендованому рівні, встановленим виробниками, є надійним способом обмеження витрат палива вашим автопарком. Низький тиск в шинах знижує економію палива приблизно на 0,2% за кожен один фунт на квадратний дюйм недостатнього тиску.
Наприклад, якщо дві шини вантажівки не належно накачані на п’ять фунтів на квадратний дюйм, його економія палива зменшиться приблизно на 2% (це 1% на ненакачану шину). Для всього парку це може призвести до великих непотрібних витрат палива.
Маючи ці знання, легко розуміти, наскільки важливі регулярні перевірки тиску в шинах для зменшення витрат на паливо і чому ви повинні розглядати їх як обов’язковий етап щоденного огляду транспортних засобів.
4. Списування автопарком вантажівок з великим пробігом
Спроба загнати старі розвізні вантажівки в землю, щоб уникнути капітальних витрат, завжди заманлива, але це майже завжди хибна економія. Вантажівки з великим пробігом проводять більше часу в майстерні, витрачають більше палива і коштують більше запасних частин, ніж їх новіші аналоги.
Оскільки складно визначити момент, коли експлуатаційні витрати вантажівки переважають її цінність для вашої компанії, рекомендується встановити поріг пробігу, при якому кожний автомобіль буде виведений з експлуатації і замінений новим активом.
Початкова вартість нової вантажівки для заміни старої може бути високою. Однак це витрати, які окупаються і допомагають уникнути неефективності вашої транспортної операції, яка в іншому випадку завадила б досягненню ваших цілей з економії коштів.
5. Зниження витрат на придбання вантажівок
Витрати на придбання нових вантажівок становлять значну частину витрат на автопарк. Таким чином, зниження витрат на придбання має бути пріоритетом для розумних операторів автопарку. Ось кілька можливих варіантів, які можна розглянути, прагнучи отримати більше вантажівок з меншими витратами:
Раціоналізація технічних характеристик вантажівок
Через природне бажання мати універсальний і продуктивний парк вантажівок і прагнення дилерів і виробників кузовів збільшити продажі, легко потрапити в пастку перепроектування своїх нових вантажівок.
Часто можна знизити витрати на придбання, вивчивши специфікації вантажівок, безжалісно скоротивши їх, щоб включити лише необхідні функції та можливості, і приділивши більше уваги індивідуальним потребам вашого автопарку.
Обирайте лізинг як альтернативу покупці
Якщо ви зазвичай придбуваєте свої вантажівки одразу, перехід на лізинг може зменшити капітальні витрати і, можливо, допомогти вам зняти частину тягаря з управління вашим автопарком, тим більше що ринок лізингу стає більш конкурентоспроможним і доступним, а виробники все частіше пропонують щедрі настроювані пакети для операторів розподільного парку.
У наступних статтях ми розкажемо, як зменшити витрати на водіїв та на робоче навантаження. Підпишіться, щоб не пропустити.